headerdesktop englezawk14noi25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile englezawk14noi25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

🍂English Books -𝟐𝟎% -𝟑𝟎% ☁︎‎‎꙳❅

& 🚚Transport GRATUIT peste 50 lei!

Răsfoiește și comandă»

Opere complete 9/1: Arhetipurile si inconstientul colectiv

Opere complete 9/1: Arhetipurile si inconstientul colectiv - C.G. Jung
Rasfoieste

Opere complete 9/1: Arhetipurile si inconstientul colectiv

Prezenta editie a volumului intitulat Arhetipurile si inconstientul colectiv, aparut initial ca volumul intai al seriei de Opere complete, revine la numerotarea editiei originale, respectiv 9/1. Cele doua editii sunt identice in ce priveste continutul.

La inceput, conceptul de inconstient s-a marginit la desemnarea continuturilor refulate sau uitate. Pentru Freud, inconstientul, desi apare deja - cel putin metaforic - ca subiect activ, nu este in esenta nimic altceva decat sediul acestor continuturi uitate si refulate si are doar datorita acestui fapt o importanta practica. Prin urmare, conform acestei viziuni, inconstientul are o natura exclusiv personala, desi pe de alta parte chiar Freud a sesizat ca modul de gandire al inconstientului este arhaico-mitologic. Fara indoiala, un strat oarecum superficial al inconstientului este personal. Il numim inconstientul personal. Acesta se sprijina insa pe un strat mai adanc, care nu mai provine din experienta personala, ci este innascut. Stratul acesta mai adanc constituie asa-numitul inconstient colectiv. M-am oprit la expresia "colectiv" intrucat acest inconstient nu este individual, ci universal, adica, in opozitie cu psihismul individual, cuprinde cum grano salis continuturi si comportamente care sunt aceleasi la toti indivizii, indiferent de locul nasterii. Acelasi la toti oamenii, el formeaza baza psihica de natura suprapersonala, prezenta in fiecare. - C.J. Jung

Aidoma oricarui arhetip, si cel al mamei are o varietate aproape nelimitata de aspecte. Mentionez numai cateva forme mai tipice: mama si bunica personala; mama vitrega si mama soacra, orice femeie cu care exista o relatie, cum ar fi doica sau bona, o stramoasa indepartata si Femeia Alba, intr-un sens superior, figurat, zeita, in mod special Maica Domnului, fecioara (ca mama intinerita, de exemplu Demeter si Kore), Sophia (ca mama care e si iubita, eventual si tipul Cybele-Attis sau ca fiica [mama intinerita] care e si iubita; tinta dorintei de mantuire (paradis, imparatia Domnului, Ierusalimul ceresc); in sens mai larg Biserica, universitatea, orasul, tara, cerul, pamantul, padurea, marea si apele statatoare; materia, lumea de jos si luna; in sens mai restrans, ca lacas al nasterii si procrearii, ogorul, gradina, stanca, pestera, pomul, izvorul, fantana adanca, cristelnita, floarea ca recipient (trandafir si lotus); ca cerc magic (mandala ca padma) sau cornul abundentei; in sensul cel mai restrans uterul, orice forma gaurita (de pilda piulita); yoni; cuptorul, oala de gatit; ca animal, vaca, iepurele si, in general, animalele care ajuta. Toate aceste simboluri pot sa aiba un sens pozitiv, favorabil sau unul negativ, nefast. - C.J. Jung

Cuvantul sanscrit mandala inseamna "cerc" in sens general. In domeniul practicilor religioase si in psihologie, el denumeste imagini circulare, care sunt desenate, pictate, modelate plastic sau dansate. Structuri plastice de acest fel gasim mai cu seama in budismul tibetan, iar ca figuri de dans, intalnim imagini circulare si in manastirile dervisilor. Ca fenomene psihologice, ele apar spontan in vise, in anumite stari conflictuale si in schizofrenii. Foarte frecvent contin o cuaternitate sau un multiplu de patru sub forma unei cruci sau stele sau a unui patrat, octogon etc. In alchimie, acest motiv apare sub forma de quadratura circuli. [...] "Cvadratura cercului" este unul dintre numeroasele motive arhetipale care stau la baza configurarii viselor si fantasmelor noastre. Dar se distinge mai ales prin aceea ca este unul dintre cele mai importante din punct de vedere functional. Il putem numi efectiv "arhetipul totalitatii". -  C.J. Jung

Cuprins:
I Despre arhetipurile inconstientului colectiv (trad. V.D. Zamfirescu)
 
II Conceptul de inconstient colectiv (trad. V.D. Zamfirescu) 
a. Definitie. b. Semnificatia psihologica a inconstientului colectiv. c. Metoda de demonstrare. d. Un exemplu
 
III Despre arhetip cu o speciala considerare a conceptului de anima (trad. V.D. Zamfirescu)
 
IV Aspectele psihologice ale arhetipului mamei (trad. D. Stefanescu)
1. Despre conceptul de arhetip. 2. Arhetipul mamei. 3. Complexul mamei. A. Complexul matern al fiului. B. Complexul matern al fiicei. a. Hipertrofia elementului matern. b. Supradezvoltarea erosului. c. Identitatea cu mama. d. Apararea in fata mamei. C. Aspectele pozitive ale complexului matern. a. Mama. b. Erosul supradezvoltat. c. Tipul „doar‑fiica". D. Complexul matern negativ. 4. Concluzii
 
V Despre renastere (trad. D. Stefanescu). Observatie preliminara
1. Forme de renastere. 2. Psihologia renasterii. A. Experienta transcendentei vietii. B. Transformarea subiectiva. 3. Exemplul unei succesiuni simbolice, ilustrand procesul transformarii
 
VI Despre psihologia arhetipului infans (trad. D. Stefanescu) 
1. Introducere. 2. Psihologia arhetipului infans. a. Arhetipul ca stare a trecutului. b. Functia arhetipului. c. Caracterul arhetipului de a avea perspectiva. d. Unitatea si pluralitatea motivului copilului. e. Zeul copil si copilul erou. 3. Fenomenologia speciala a arhetipului infans. a. Abandonarea copilului. b. Invincibilitatea copilului. c. Hermafroditismul copilului. d. Copilul ca fiinta de inceput si de sfarsit. 4. Concluzii 
 
VII Despre aspectul psihologic al figurii zeitei Kore (trad. D. Stefanescu) 
a. Cazul X. b. Cazul Y. c. Cazul Z
 
VIII Contributii la fenomenologia spiritului in basm (trad. V.D. Zamfirescu). Cuvant inainte
a. Despre cuvantul „spirit". b. Automanifestarea spiritului in vise. c. Spiritul in basm. d. Simboluri teriomorfe ale spiritului in basm. e. In completare. f. Anexa. g. Incheiere
 
IX Despre psihologia figurii trickster-ului (trad. D. Stefanescu)
 
X Constiinta, inconstient si individuatie (trad. D. Stefanescu)
 
XI Despre empirismul procesului de individuatie (trad. D. Stefanescu)
Imaginile 1-12. Concluzii 
 
XII Despre simbolistica mandalei (trad. D. Stefanescu)
Imaginile 1-54. Concluzii 
 
XIII Mandale (trad. D. Stefanescu)
Citește mai mult

transport gratuit

100.44Lei

100.44Lei

Primești 100 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

In stoc

Livrare

Estimare livrare marti, 18 noiembrie - miercuri, 19 noiembrie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. În cazul perioadelor aglomerate pot apărea întârzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizează în decursul a 24-48 de ore (zile lucrătoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cărților în engleză aflate în stocul furnizorilor noștri se realizează în intervalul de 2-4 săptămâni, afișat în pagina de produs. Toate comenzile care conțin un titlu din această categorie vor fi livrate la termenul cel mai îndelungat. În cazul în care dorești împărțirea comenzii, te rugăm să ne contactezi pentru a-ți comunica toate condițiile. Poți găsi aceste informații și în secțiunea Termeni și Condiții.

Descrierea produsului

Prezenta editie a volumului intitulat Arhetipurile si inconstientul colectiv, aparut initial ca volumul intai al seriei de Opere complete, revine la numerotarea editiei originale, respectiv 9/1. Cele doua editii sunt identice in ce priveste continutul.

La inceput, conceptul de inconstient s-a marginit la desemnarea continuturilor refulate sau uitate. Pentru Freud, inconstientul, desi apare deja - cel putin metaforic - ca subiect activ, nu este in esenta nimic altceva decat sediul acestor continuturi uitate si refulate si are doar datorita acestui fapt o importanta practica. Prin urmare, conform acestei viziuni, inconstientul are o natura exclusiv personala, desi pe de alta parte chiar Freud a sesizat ca modul de gandire al inconstientului este arhaico-mitologic. Fara indoiala, un strat oarecum superficial al inconstientului este personal. Il numim inconstientul personal. Acesta se sprijina insa pe un strat mai adanc, care nu mai provine din experienta personala, ci este innascut. Stratul acesta mai adanc constituie asa-numitul inconstient colectiv. M-am oprit la expresia "colectiv" intrucat acest inconstient nu este individual, ci universal, adica, in opozitie cu psihismul individual, cuprinde cum grano salis continuturi si comportamente care sunt aceleasi la toti indivizii, indiferent de locul nasterii. Acelasi la toti oamenii, el formeaza baza psihica de natura suprapersonala, prezenta in fiecare. - C.J. Jung

Aidoma oricarui arhetip, si cel al mamei are o varietate aproape nelimitata de aspecte. Mentionez numai cateva forme mai tipice: mama si bunica personala; mama vitrega si mama soacra, orice femeie cu care exista o relatie, cum ar fi doica sau bona, o stramoasa indepartata si Femeia Alba, intr-un sens superior, figurat, zeita, in mod special Maica Domnului, fecioara (ca mama intinerita, de exemplu Demeter si Kore), Sophia (ca mama care e si iubita, eventual si tipul Cybele-Attis sau ca fiica [mama intinerita] care e si iubita; tinta dorintei de mantuire (paradis, imparatia Domnului, Ierusalimul ceresc); in sens mai larg Biserica, universitatea, orasul, tara, cerul, pamantul, padurea, marea si apele statatoare; materia, lumea de jos si luna; in sens mai restrans, ca lacas al nasterii si procrearii, ogorul, gradina, stanca, pestera, pomul, izvorul, fantana adanca, cristelnita, floarea ca recipient (trandafir si lotus); ca cerc magic (mandala ca padma) sau cornul abundentei; in sensul cel mai restrans uterul, orice forma gaurita (de pilda piulita); yoni; cuptorul, oala de gatit; ca animal, vaca, iepurele si, in general, animalele care ajuta. Toate aceste simboluri pot sa aiba un sens pozitiv, favorabil sau unul negativ, nefast. - C.J. Jung

Cuvantul sanscrit mandala inseamna "cerc" in sens general. In domeniul practicilor religioase si in psihologie, el denumeste imagini circulare, care sunt desenate, pictate, modelate plastic sau dansate. Structuri plastice de acest fel gasim mai cu seama in budismul tibetan, iar ca figuri de dans, intalnim imagini circulare si in manastirile dervisilor. Ca fenomene psihologice, ele apar spontan in vise, in anumite stari conflictuale si in schizofrenii. Foarte frecvent contin o cuaternitate sau un multiplu de patru sub forma unei cruci sau stele sau a unui patrat, octogon etc. In alchimie, acest motiv apare sub forma de quadratura circuli. [...] "Cvadratura cercului" este unul dintre numeroasele motive arhetipale care stau la baza configurarii viselor si fantasmelor noastre. Dar se distinge mai ales prin aceea ca este unul dintre cele mai importante din punct de vedere functional. Il putem numi efectiv "arhetipul totalitatii". -  C.J. Jung

Cuprins:
I Despre arhetipurile inconstientului colectiv (trad. V.D. Zamfirescu)
 
II Conceptul de inconstient colectiv (trad. V.D. Zamfirescu) 
a. Definitie. b. Semnificatia psihologica a inconstientului colectiv. c. Metoda de demonstrare. d. Un exemplu
 
III Despre arhetip cu o speciala considerare a conceptului de anima (trad. V.D. Zamfirescu)
 
IV Aspectele psihologice ale arhetipului mamei (trad. D. Stefanescu)
1. Despre conceptul de arhetip. 2. Arhetipul mamei. 3. Complexul mamei. A. Complexul matern al fiului. B. Complexul matern al fiicei. a. Hipertrofia elementului matern. b. Supradezvoltarea erosului. c. Identitatea cu mama. d. Apararea in fata mamei. C. Aspectele pozitive ale complexului matern. a. Mama. b. Erosul supradezvoltat. c. Tipul „doar‑fiica". D. Complexul matern negativ. 4. Concluzii
 
V Despre renastere (trad. D. Stefanescu). Observatie preliminara
1. Forme de renastere. 2. Psihologia renasterii. A. Experienta transcendentei vietii. B. Transformarea subiectiva. 3. Exemplul unei succesiuni simbolice, ilustrand procesul transformarii
 
VI Despre psihologia arhetipului infans (trad. D. Stefanescu) 
1. Introducere. 2. Psihologia arhetipului infans. a. Arhetipul ca stare a trecutului. b. Functia arhetipului. c. Caracterul arhetipului de a avea perspectiva. d. Unitatea si pluralitatea motivului copilului. e. Zeul copil si copilul erou. 3. Fenomenologia speciala a arhetipului infans. a. Abandonarea copilului. b. Invincibilitatea copilului. c. Hermafroditismul copilului. d. Copilul ca fiinta de inceput si de sfarsit. 4. Concluzii 
 
VII Despre aspectul psihologic al figurii zeitei Kore (trad. D. Stefanescu) 
a. Cazul X. b. Cazul Y. c. Cazul Z
 
VIII Contributii la fenomenologia spiritului in basm (trad. V.D. Zamfirescu). Cuvant inainte
a. Despre cuvantul „spirit". b. Automanifestarea spiritului in vise. c. Spiritul in basm. d. Simboluri teriomorfe ale spiritului in basm. e. In completare. f. Anexa. g. Incheiere
 
IX Despre psihologia figurii trickster-ului (trad. D. Stefanescu)
 
X Constiinta, inconstient si individuatie (trad. D. Stefanescu)
 
XI Despre empirismul procesului de individuatie (trad. D. Stefanescu)
Imaginile 1-12. Concluzii 
 
XII Despre simbolistica mandalei (trad. D. Stefanescu)
Imaginile 1-54. Concluzii 
 
XIII Mandale (trad. D. Stefanescu)
Citește mai mult

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Rating general al produsului

5 stele
2
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Blidariu Loveva 18/11/2024 15:24
green icon awesome check Achiziție verificată
Este o lucrare fundamentală în care Jung demonstrează faptul că arhetipurile sunt imagini și teme universale care transced experiența individuală. Cartea combină mitologia, literatura, religia și visele, oferind o perspectivă profundă asupra modului în care natura umana creează conexiuni simbolice
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Mihalache Luminita 28/02/2020 11:51
green icon awesome check Achiziție verificată
..
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

2 din 2 de rezultate

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo