Eseuri despre arta si stiinta
Aceasta colectie de eseuri aduna la un loc pasiunea mea de o viata pentru arta si munca mea neobosita din domeniul neurostiintei pentru a explora modul in care percepem arta. In centrul acestei explorari se afla fascinatia mea aparte pentru arta si cultura Vienei de la 1900. A fost o epoca in care schimbul liber de idei intre artisti, istorici ai artei si oameni de stiinta a dat nastere modernismului si conceptului de "contributie a privitorului": descoperirea faptului ca arta este incompleta fara implicarea perceptuala si emotionala a spectatorului. Plecand de la acest concept, am inceput sa invatam despre modul cum foloseste creierul nostru reguli specializate si universale pentru a construi lumea vizuala, ca, de pilda, ceea ce vedem intr-o pictura. In acelasi timp insa creierul aplica unei imagini si experientele, amintirile si emotiile noastre personale. A intelege modul cum interactioneaza aceste procese de ordin superior pentru a rezulta contributia privitorului este una dintre marile provocari cu care se confrunta neurostiinta in secolul XXI. Artistii insisi recunosc importanta proceselor inconstiente - ale lor si ale privitorului - si pot sa le foloseasca in mod deliberat in actul de creatie sau sa le conteste. - Eric R. Kandel
Traducere din limba engleza de Adina Avramescu.
Descrierea produsului
Aceasta colectie de eseuri aduna la un loc pasiunea mea de o viata pentru arta si munca mea neobosita din domeniul neurostiintei pentru a explora modul in care percepem arta. In centrul acestei explorari se afla fascinatia mea aparte pentru arta si cultura Vienei de la 1900. A fost o epoca in care schimbul liber de idei intre artisti, istorici ai artei si oameni de stiinta a dat nastere modernismului si conceptului de "contributie a privitorului": descoperirea faptului ca arta este incompleta fara implicarea perceptuala si emotionala a spectatorului. Plecand de la acest concept, am inceput sa invatam despre modul cum foloseste creierul nostru reguli specializate si universale pentru a construi lumea vizuala, ca, de pilda, ceea ce vedem intr-o pictura. In acelasi timp insa creierul aplica unei imagini si experientele, amintirile si emotiile noastre personale. A intelege modul cum interactioneaza aceste procese de ordin superior pentru a rezulta contributia privitorului este una dintre marile provocari cu care se confrunta neurostiinta in secolul XXI. Artistii insisi recunosc importanta proceselor inconstiente - ale lor si ale privitorului - si pot sa le foloseasca in mod deliberat in actul de creatie sau sa le conteste. - Eric R. Kandel
Traducere din limba engleza de Adina Avramescu.
Detaliile produsului