Jocul de-a/cu arta
• evidentierea potentialului expresiv si creativ al imaginilor si al domeniului vizual-plastic;
• valorificarea activitatilor ludice in directia stimularii expresivitatii proprii, a libertatii de exprimare artistica si a trecerii de la creativitatea potentiala la cea manifesta;
• promovarea comportamentelor creatoare de diferite grade de complexitate, de la simplele transformari ale unor modele de actiune la crearea unor noi modele complexe.
Abordarile teoretice, cele ilustrative si cele pragmatice se fundamenteaza atat pe literatura de specialitate din domeniile amintite mai sus, cat si pe valorificarea experientei didactice si de cercetare a autorului, a observatiilor sistematice si a experimentelor psiho-pedagogice realizate cu copii, tineri si adulti de varste si ocupatii diverse. In termeni educationali, am putea rezuma propunerea autorului la o varianta a invatarii-aventura intr-un univers ludic, care sa favorizeze explorarea, manifestarea plenara a comportamentelor creative si producerea noului, cu implicarea proceselor afective care sa sustina din punct de vedere energetic si reglator activitatea intelectuala si dinamica proceselor cognitive. - Prof. univ. dr. Musata Bocos, Universitatea Babes-Bolyai Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei
Descrierea produsului
• evidentierea potentialului expresiv si creativ al imaginilor si al domeniului vizual-plastic;
• valorificarea activitatilor ludice in directia stimularii expresivitatii proprii, a libertatii de exprimare artistica si a trecerii de la creativitatea potentiala la cea manifesta;
• promovarea comportamentelor creatoare de diferite grade de complexitate, de la simplele transformari ale unor modele de actiune la crearea unor noi modele complexe.
Abordarile teoretice, cele ilustrative si cele pragmatice se fundamenteaza atat pe literatura de specialitate din domeniile amintite mai sus, cat si pe valorificarea experientei didactice si de cercetare a autorului, a observatiilor sistematice si a experimentelor psiho-pedagogice realizate cu copii, tineri si adulti de varste si ocupatii diverse. In termeni educationali, am putea rezuma propunerea autorului la o varianta a invatarii-aventura intr-un univers ludic, care sa favorizeze explorarea, manifestarea plenara a comportamentelor creative si producerea noului, cu implicarea proceselor afective care sa sustina din punct de vedere energetic si reglator activitatea intelectuala si dinamica proceselor cognitive. - Prof. univ. dr. Musata Bocos, Universitatea Babes-Bolyai Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei
Detaliile produsului