Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Paradisul

De (autor): Dante Alighieri

0
(0 review-uri)
Paradisul - Dante Alighieri
Rasfoieste

Paradisul

De (autor): Dante Alighieri

0
(0 review-uri)
Dante renunta premeditat la iconografia traditionala ce era asociata Paradisului, la zugravirea ingerilor cu aripi imaculat de albe sau a sfintilor ce-l inconjoara. pe Dumnezeu asezat pe un tron (o simbologie inca prezenta mai degraba in Purgatoriul), spre a se incredinta in schimb unor efecte de lumina si muzica, unor figuri geometrice si imagini matematice ce se afla foarte departe de o descriere pur Tealista. Preafericitii isi pastreaza infatisarea umana doar in Cer, unde ii apar lui Dante in chip de figuri evanescente si asemanatoare unor imagini rasfrante in apa. Sunt siluete complet invaluite, in lumina si indiscernabile ochiului omenesc; mai sus, sufletele se vor arata in chip de pura, a carei sclipire mai intensa va insemna bucuria de a putea vorbi cu pelerinul Poet. Incepand cu Cerul al patrulea, preafericitii vor forma figuri geometrice simbolizand gruparea sau ordinul de care apartin: sufletele inteleptilor alcatuiesc doua coroane in jurul lui Dante si Beatrice si danseaza in ritmul unei muzici fermecatoare; sufletele luptatoare alcatuiesc o cruce; spiritele celor drepti din Cerul lui Jupiter deseneaza un inscris ce-i indeamna pe cei ce domnesc pe pamant sa iubeasca Dreptatea, ca apoi sa creeze o acvila, simbol al autoritatii imperiale, in timp ce spiritele contemplative formeaza o scara de aur ce se inalta tot mai sus si reprezinta asceza spirituala. In Empireu toti preafericitii vor forma roza alb-imaculata descrisa ca un fluviu ce devine rotund precurn un lac de lumina, ale carui tronuri sunt evocate de Beatrice, dar fara a le face o descriere fizica. Extrem de stilizata si abstracta este si descrierea cugetului lui Dumnezeu, pe care Dante il contempla la sfarsitul Cantului XXXIII: trei cercuri ce nasc unul din altul (misterul Trinitatii) si efigia umana ce se distinge pe fondul aceleiasi culori (incarnarea divinului).
Citește mai mult

40.00Lei

40.00Lei

Primești 40 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

Indisponibil

Plasează rapid comanda

Important icon msg

Poți comanda acest produs introducând numărul tău de telefon. În cel mai scurt timp vei fi apelat de un operator Libris pentru preluarea datelor necesare.

Completează mai jos numărul tău de telefon

Descrierea produsului

Dante renunta premeditat la iconografia traditionala ce era asociata Paradisului, la zugravirea ingerilor cu aripi imaculat de albe sau a sfintilor ce-l inconjoara. pe Dumnezeu asezat pe un tron (o simbologie inca prezenta mai degraba in Purgatoriul), spre a se incredinta in schimb unor efecte de lumina si muzica, unor figuri geometrice si imagini matematice ce se afla foarte departe de o descriere pur Tealista. Preafericitii isi pastreaza infatisarea umana doar in Cer, unde ii apar lui Dante in chip de figuri evanescente si asemanatoare unor imagini rasfrante in apa. Sunt siluete complet invaluite, in lumina si indiscernabile ochiului omenesc; mai sus, sufletele se vor arata in chip de pura, a carei sclipire mai intensa va insemna bucuria de a putea vorbi cu pelerinul Poet. Incepand cu Cerul al patrulea, preafericitii vor forma figuri geometrice simbolizand gruparea sau ordinul de care apartin: sufletele inteleptilor alcatuiesc doua coroane in jurul lui Dante si Beatrice si danseaza in ritmul unei muzici fermecatoare; sufletele luptatoare alcatuiesc o cruce; spiritele celor drepti din Cerul lui Jupiter deseneaza un inscris ce-i indeamna pe cei ce domnesc pe pamant sa iubeasca Dreptatea, ca apoi sa creeze o acvila, simbol al autoritatii imperiale, in timp ce spiritele contemplative formeaza o scara de aur ce se inalta tot mai sus si reprezinta asceza spirituala. In Empireu toti preafericitii vor forma roza alb-imaculata descrisa ca un fluviu ce devine rotund precurn un lac de lumina, ale carui tronuri sunt evocate de Beatrice, dar fara a le face o descriere fizica. Extrem de stilizata si abstracta este si descrierea cugetului lui Dumnezeu, pe care Dante il contempla la sfarsitul Cantului XXXIII: trei cercuri ce nasc unul din altul (misterul Trinitatii) si efigia umana ce se distinge pe fondul aceleiasi culori (incarnarea divinului).
Citește mai mult

Detaliile produsului

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo

Salut! Te pot ajuta?

X