headerdesktop literatimer01dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile literatimer01dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

💫Weekend LITERAr

+ 🚚 GRATUIT peste 50 lei

-50% -25% la rafturile LITERA

Oferă cadouri ieșite din tipar➤

The Impact of the General Data Protection Regulation (GDPR) on the Online Advertising Market

De (autor): Bernd Skiera

The Impact of the General Data Protection Regulation (GDPR) on the Online Advertising Market - Bernd Skiera

The Impact of the General Data Protection Regulation (GDPR) on the Online Advertising Market

De (autor): Bernd Skiera


What will you learn from this book?

  • Why and how the European General Data Protection Regulation (GDPR) impacts the online advertising market, particularly advertisers, publishers and users.
  • How advertisers and publishers leverage users' personal data to pursue their goals.
  • Which aspects of the GDPR are most relevant for advertisers, publishers and users.
  • How complex it is to go through the process of obtaining user permission for personal data processing, and how IAB's Transparency and Consent Framework (TCF) intends to help.
  • How many firms a publisher provides with access to its users' data, and how long it takes a user to respond to all permission requests.
  • Which developments are taking place with regard to personal data processing, among players in the online advertising industry, as well as among regulators and consumer protection agencies.


Who should read this book?

Anyone interested in learning how and why the online advertising industry benefits from using personal data, and how the GDPR impacts this practice.


Who wrote this book?

The European Research Council provided Professor Skiera at Goethe University Frankfurt (Germany) with a substantial (ERC Advanced) research grant to examine the economic consequences of stronger restrictions on tracking technologies. Professor Skiera and his team pursued several empirical projects to demonstrate these consequences.

Citește mai mult

24-48h

-10%

transport gratuit

PRP: 247.92 Lei

!

Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.

223.13Lei

223.13Lei

247.92 Lei

Primești 223 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

În stoc

Livrare

Comandă până la 14:00:

Estimare livrare miercuri, 3 decembrie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. În cazul perioadelor aglomerate pot apărea întârzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizează în decursul a 24-48 de ore (zile lucrătoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cărților în engleză aflate în stocul furnizorilor noștri se realizează în intervalul de 2-4 săptămâni, afișat în pagina de produs. Toate comenzile care conțin un titlu din această categorie vor fi livrate la termenul cel mai îndelungat. În cazul în care dorești împărțirea comenzii, te rugăm să ne contactezi pentru a-ți comunica toate condițiile. Poți găsi aceste informații și în secțiunea Termeni și Condiții.

Descrierea produsului


What will you learn from this book?

  • Why and how the European General Data Protection Regulation (GDPR) impacts the online advertising market, particularly advertisers, publishers and users.
  • How advertisers and publishers leverage users' personal data to pursue their goals.
  • Which aspects of the GDPR are most relevant for advertisers, publishers and users.
  • How complex it is to go through the process of obtaining user permission for personal data processing, and how IAB's Transparency and Consent Framework (TCF) intends to help.
  • How many firms a publisher provides with access to its users' data, and how long it takes a user to respond to all permission requests.
  • Which developments are taking place with regard to personal data processing, among players in the online advertising industry, as well as among regulators and consumer protection agencies.


Who should read this book?

Anyone interested in learning how and why the online advertising industry benefits from using personal data, and how the GDPR impacts this practice.


Who wrote this book?

The European Research Council provided Professor Skiera at Goethe University Frankfurt (Germany) with a substantial (ERC Advanced) research grant to examine the economic consequences of stronger restrictions on tracking technologies. Professor Skiera and his team pursued several empirical projects to demonstrate these consequences.

Citește mai mult

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo